Advisor migreert hosted platform Braziliaanse klant

Afgelopen maart reisde Advisors Lead Engineer Randy van der Tol af naar het voormalig zusterbedrijf Match-Online Brasil in Holambra om het hosted platform in Nederland te migreren naar de cloud van Azure São Paulo. Match-Online Brasil is nu beter in staat haar lokale klanten te helpen, waardoor de klantervaring significant is verbeterd. Randy vertelt over de aanleiding van de migratie en de gekozen oplossing: Microsoft Azure.

Match-Online Brasil

“Advisor Software Solutions heeft in Nederland specifieke softwareoplossingen voor de sierteelt. Deze heten Match-Online. Zo’n vijf jaar geleden maakte het bedrijf met een eigen vestiging ook de stap naar de Braziliaanse markt, met gebruik van een traditioneel hosted platform in Nederland, dat wij als Advisor ICT Solutions vanuit Mijdrecht  beheerden. Dat leverde op den duur de nodige uitdagingen op”, vertelt Randy.

De wens om meer service te verlenen

“Met het tijdsverschil van soms wel zeven uur en het niet spreken van de Portugese taal merkte zowel Advisor als Match-Online Brasil dat dit het goed en snel helpen van de klanten in Brazilië niet ten goede kwam.”

Daarnaast kwam de lange afstand de gebruikerservaring niet ten goede. Randy vertelt hierover: “Doordat de applicaties in Nederland en niet lokaal in Brazilië draaien zit er een kleine, merkbare vertraging (latency, red.) tussen het moment waarop wat je bijvoorbeeld iets typt of aanklikt in het programma en het moment waarop het resultaat op je scherm verschijnt. Je begrijpt dat dit onprettig werkt en niet de standaard is die wij normaal gesproken leveren en eisen.”

De oplossing: Microsoft Azure

Om klanten beter te kunnen helpen en de gebruikerservaring te verbeteren was een hosted platform op Microsoft Azure de beste oplossing. De keuze is gevallen op een Microsoft-datacenter in São Paulo. Randy: “Deze keuze is voor ons erg logisch. We zijn overtuigd van de kwaliteit, mogelijkheden en service die Microsofts oplossingen bieden. De flexibele capaciteit van de servers, de stabiliteit en hoge uptime van de dienstverlening zorgen ervoor dat je hierop als softwareontwikkelaar en -leverancier kunt vertrouwen. Daarnaast worden ook het back-up en security management binnen het Azure-platform ingeregeld en afgenomen.”

“Een bijkomend voordeel is dat Match-Online Brasil het Azure-platform ook zelf kan gebruiken en beheren. Hiermee kunnen zij klantverzoeken zelf afhandelen, in plaats van deze door te geven aan ons in Nederland. Dit past beter bij het snelle en ondernemende karakter van het bedrijf.”

Last but not least profiteren ook de klanten van Match-Online Brasil. “Ze ervaren simpelweg dat hun applicaties goed en snel werken, en vrijwel altijd beschikbaar zijn. Meer kan je van software niet wensen, toch?”

Evalueren, leren en doorontwikkelen

In oktober dit jaar gaat Randy opnieuw naar Brazilië om de succesvolle migratie met de klant te evalueren en hun vooral te adviseren hoe er nog meer uit het Azure-platform gehaald kan worden. Op basis van klantervaringen, klantwensen en nieuwe technologieën blijft innovatie en ontwikkeling een constante. Die benadering hanteert Advisor bij al haar klanten: “Het houdt niet op bij het leveren van een oplossing. Evalueren, leren en doorontwikkelen zijn minstens zo belangrijk”, aldus Randy.

Meer weten over Microsoft Azure?

Bij Advisor zijn we overtuigd van de mogelijkheden en prestaties die het Microsoft Azure-platform biedt. Bent u op zoek naar een stabiel platform voor uw applicaties, cloudopslag, websites en meer? Onze adviseurs vertellen u graag meer over de mogelijkheden.

Voor meer informatie of voor het maken van een afspraak kunt u contact opnemen met een van onze gespecialiseerde adviseurs.

Maak een afspraak

Meer nieuws

Up-to-date met onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ICT ontwikkelingen!

ISDN stopt september 2019

Laat u niet verrassen en kom in actie!

Lees meer