Coen Hutten aan het woord (Manager Operationele Processen)

Tussen 2007 en 2012 was Coen Hutten als Director ICT van een hotelketen klant bij Advisor. In 2017 zei hij met overtuiging ja tegen het aanbod om als Manager Operationele Processen aan de andere kant van de tafel plaats te nemen. ‘Ik ben Advisor altijd blijven volgen.’

‘Om de automatisering van mijn toenmalige werkgever volledig te kunnen reorganiseren zocht ik indertijd een ICT-partner. Via KPN kwam ik bij Advisor terecht. Wat volgde was een jarenlange prettige, intensieve samenwerking met een zeer goed resultaat.’ Sinds die tijd draagt Coen Advisor een warm hart toe. ‘De openheid, gedrevenheid en transparante werkwijzen passen goed bij wie ik ben. Ik hoefde er dan ook niet lang over na te denken toen ik onlangs het aanbod kreeg om hier in dienst te treden.’

26 jaar IT-ervaring

Coen neemt ruim 26 jaar IT-ervaring mee naar Mijdrecht, voornamelijk opgedaan als ICT-manager en Director ICT bij verschillende internationale hotelketens. Zijn fascinatie voor IT deed hij echter al veel eerder op. Coen: ‘Ik was nog maar een jochie toen mijn vader voor zijn productiebedrijf als een van de eerste in zijn branche computers aanschafte. Ik was er direct door gegrepen en vroeg me af wat we met die apparaten allemaal nog meer zouden kunnen doen. Toen ik na mijn opleidingen in het hotelwezen terechtkwam, had ik het geluk dat ik vrijwel direct de automatisering inrolde. Zo heb ik van mijn hobby mijn werk gemaakt.’

Werkprocessen nog klantgerichter maken

In zijn eerste banen hield Coen zich hoofdzakelijk bezig met het automatiseren van bestaande werkprocessen. In latere banen lag de nadruk op het optimaliseren van werkprocessen, mede door de implementatie van nieuwe, verbeterde automatiseringsoplossingen. Coen: ‘Werkprocessen en team- en verandermanagement zijn de rode draad in mijn carrière. Dat is ook precies waar ik me binnen Advisor mee bezig ga houden. Ik stuur de engineers van de eerste- en tweedelijns servicedesk aan en richt me daarnaast op het verder optimaliseren en borgen van de operationele processen. De basis die er al ligt, is sterk, maar we willen onze dienstverlening en dus ook onze werkprocessen nog beter laten aansluiten op de vraag van onze klanten. Vanuit mijn kennis en ervaring kan en wil ik daar graag een bijdrage aan leveren.’

Het is dan ook niet verwonderlijk dat Coen, ondanks dat hij pas sinds 1 augustus in dienst is, al kennisgemaakt heeft met een aantal klanten. Coen: ‘Klanten gaan mij in de toekomst vooral tegenkomen bij SLA- en contractbesprekingen. Het is prettig en waardevol om al in mijn inwerkperiode kennis met ze te maken. Ik merk dat onze klanten dat ook zo ervaren: het zijn goede gesprekken geweest, waarin ze open waren over hun waardering voor onze dienstverlening.’

Ook de kennismakingsgesprekken intern bij Advisor heeft Coen als zeer positief ervaren. ‘Ik ben hier geweldig ontvangen. Mijn collega’s zijn behulpzaam en zeer bereidwillig om me op weg te helpen. Het beeld dat Coen indertijd als klant van Advisor-medewerkers had, komt voor een groot deel overeen met de manier waarop hij ze nu als collega’s ervaart. Coen: ‘Er heerst hier absoluut geen ‘negen-tot-vijf’ mentaliteit. De aanwezige kennis en ervaring zijn groot evenals de drive om klanten optimaal te willen bedienen. Ik ervaar ook dat mijn collega’s er voor open staan om verder aan de slag te gaan met het optimaliseren en borgen van onze (klantgerichte) werkprocessen. Ik ben er dan ook van overtuigd dat we in gezamenlijkheid nog meer stappen voorwaarts kunnen zetten.’

Voor meer informatie of voor het maken van een afspraak kunt u contact opnemen met een van onze gespecialiseerde adviseurs.

Maak een afspraak

Meer nieuws

Up-to-date met onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ICT ontwikkelingen!