Advisor ICT solutions logo

Gastblog KPN: een nieuwe realiteit

Home » Inspiratie » Blogs » Communicatie & infrastructuur » Gastblog KPN: een nieuwe realiteit
In de gastblog van april deelt René Schenk, directeur KPN Business Partner Organisatie, zijn visie over de ontwikkelingen die hij ziet in de telecom- en ICT-sector.

U ziet ze ongetwijfeld om u heen: collega’s die later op kantoor aankomen of eerder naar huis gaan om hun kinderen op te halen. Misschien werkt u zelf ook één of meerdere dagen per week thuis. Veel organisaties in Nederland zijn de laatste jaren overgestapt naar een digitalere en flexibelere manier van werken. Inmiddels zien we deze organisaties een volgende stap maken door technologie nog meer te omarmen. We zijn aanbeland in een nieuwe realiteit.

Ontwikkelingen op netwerk-, hardware- en softwaregebied hebben ertoe geleid dat innovaties sneller en breder worden ingezet. Voorheen zagen we dat alleen de directie en het middenkader werden uitgerust met de middelen om mobiel te werken. Tegenwoordig heeft iedereen in de organisatie de beschikking over deze mobiliteitstools. Met alleen het faciliteren van een smartphone of laptop ben je er nog niet. Mobiel werken gaat namelijk om de toepassingen en de waarde die het toevoegt aan processen en de organisatie.

Door de juiste tools en applicaties te gebruiken winnen organisaties en medewerkers aan productiviteit. Order- en voorraadprocessen verlopen een stuk efficiënter met lagere foutmarges door crm- of erp-koppelingen slim in te zetten. Geen gedoe meer met stapels papieren of orderboekjes die pas een dag later worden verwerkt. Een ander voorbeeld zien we terug bij zorginstellingen. Ambulante zorgmedewerkers worden tegenwoordig veel efficiënter ingezet, doordat de planningen automatisch op de smartphone wordt geüpdatet. Zo transformeert de ambulante zorg naar een leane, zelfsturende organisatie, waarmee enorme besparingen aan overhead worden gerealiseerd.

We zien dit soort best practices overal in de markt terug, ook bij onze eigen cloudtelefonieoplossingen. We zijn écht over het turning point heen dat we klanten moeten uitleggen wat de voordelen zijn; tegenwoordig vragen zij zelf om dergelijke oplossingen. Onze cloudoplossingen zijn schaalbaar en worden continu doorontwikkeld. Ze zijn flexibel en ontwikkelen met de markt mee.

Om op klantniveau de oplossing op maat te leveren werken we nauw samen met specialistische partners, zoals Advisor. Advisor kent haar klanten en weet exact wat er bij hen speelt. Zo geven zij precies de invulling aan de behoeften van de klant. Vanuit deze rol begeleiden ze de klant van implementatie en het trainen van het personeel tot aan het beheer en servicen van de oplossingen. Door hun expertise voegen zij diensten en applicaties toe aan ons portfolio, zodat zij net díe waarde toevoegen die de klant verder helpt.

René Schenk

Directeur KPN Business Partner Organisatie
Maandelijkse ICT tips en ontwikkelingen ontvangen?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Meer over Communicatie & infrastructuur

Bekijk alles
Efficiënter werken voor iedereen

Advisor ICT Solutions uit Mijdrecht verzorgt met 70 medewerkers het beheer en de inrichting van moderne werkplekken, servers, communicatieoplossingen en...

Lees meer
Bedrijfsverhuizing? Met deze 10 tips kies je de juiste zakelijke internetverbinding

Om ervoor te zorgen dat de overgang soepel verloopt is een goede voorbereiding essentieel. Zo is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je ICT voorziening op orde...

Lees meer
Hoe je met een managed service provider weer grip krijgt op je IT

Met een managed service provider (MSP) kun je het beheer van IT-diensten allemaal uitbesteden en heb je gegarandeerde kwaliteit. Ontdek hoe we als MSP jouw werk een stuk...

Lees meer
Onderdeel van