Peugeot Groene Hart: Advisor is onze ICT-partner

In 2017 gingen de Peugeot-dealers van Jaarsveld, Boonstoppel en Hans Lammers verder onder de naam Peugeot Groene Hart. Om virtueel ook één te worden koos Peter Rosier, ICT-verantwoordelijke, voor Advisor en KPN ÉÉN.

Peugeot Groene Hart opereert sinds de fusie in januari 2017 vanuit zes vestigingen in het Groene Hart, te weten Aalsmeer, Alphen aan den Rijn, Montfoort, Mijdrecht, Waddinxveen en Woerden. De vestigingen werken onder andere in de administratie, inkoop, marketing en de acquisitie van klanten met meerdere locaties intensief samen. Om die samenwerking te vergemakkelijken, stond het uniformeren van de communicatie-oplossing hoog op de prioriteitenlijst. Peter: ‘We werkten met verschillende providers en systemen. Dat is in de praktijk natuurlijk verre van efficiënt. Daarbij kwam dat een aantal vestigingen afhankelijk was van verouderde en in de praktijk dure ISDN-lijnen, die op termijn niet langer door KPN ondersteund zouden worden. We moesten en wilden daarom zo snel mogelijk overstappen naar één nieuw communicatie-platform.’

Het voorstel van Advisor was veruit het beste

Tijdens een Advisor-bijeenkomst in het Mediapark in Hilversum maakte Peter voor het eerst kennis met KPN ÉÉN. Daar bleek dat dit voldeed aan alle eisen die Peter en zijn collega’s gesteld hadden: ‘We wilden virtueel één worden met een toekomstbestendig systeem dat bovendien geïntegreerd kon worden met ons eigen Peugeot DMS-systeem. Advisor vertelde dat dit mogelijk was. Sterker nog, ze hadden het systeem al bij een aantal andere Peugeot-dealers in Nederland geïnstalleerd, inclusief een koppeling met hun DMS.’ Toch wilde Peter niet over één nacht ijs gaan. Hij verdiepte zich ook in een aantal andere oplossingen van andere ICT-leveranciers. Ook uit die inventarisatie kwam het voorstel van Advisor als beste uit de bus. Peter: ‘De alternatieven waren of extreem kostbaar of extreem intensief in de zin dat we naast telefoons ook nieuwe routers en andere hardware moesten aanschaffen. KPN ÉÉN is daarentegen cloudbased, dus we hoefden feitelijk alleen onze telefoons te vervangen. Toen uit onze businesscase bleek dat we de investering bovendien binnen afzienbare tijd terug zouden verdienen, was het voor ons een no-brainer geworden.’

Soepele implementatiefase, ouderwets goed telefoneren, slim samenwerken

‘Over de implementatiefase die volgde kan ik eigenlijk heel kort zijn. We waren binnen één week tijd helemaal live, zonder verstoringen in de praktijk. Daarvoor heeft Advisor op voorhand heel wat werk
verzet. Omdat we op onze vestigingen met verschillende, complexe routers en verbindingen werken, was er brede ICT-kennis nodig om de datastreams perfect op elkaar aan te sluiten: onze contactpersoon van Advisor had dat zonder meer in de vingers.’ Inmiddels werkt Peugeot Groene Hart al bijna een jaar tot volle tevredenheid met KPN ÉÉN. Het telefoneren werkt volgens Peter ouderwets goed, terwijl de communicatie tussen de vestigingen door het gebruik van handige functionaliteiten, zoals het omzetten van een voicemail naar een e-mail, enorm verbeterd is. Ook de koppeling met het DMS loopt goed. Peter: ‘We zijn digitaal feitelijk één grote winkel geworden waardoor we beter bereikbaar zijn, beter inzicht hebben in de stand van zaken en klantvragen beter kunnen opvolgen. Omdat we één licentie en één factuur hebben, zijn onze kosten bovendien overzichtelijker en dus beter beheersbaar geworden.’

De volgende stap in het virtueel integreren van alle vestigingen wordt het aanschaffen van nieuwe hardware en het upgraden van het wifi-netwerk in de vestigingen. Peter klopt met deze vragen zonder twijfel weer aan bij Advisor. Peter: ‘En dat doen we niet alleen omdat Advisor ook klant bij ons is, maar omdat we overtuigd zijn van de kwaliteit en betrouwbaarheid van Advisor. Ik was best huiverig om zo intensief samen te gaan werken met één ICT-leveranciers omdat ik in eerdere projecten steeds geconfronteerd werd met meerprijzen. Bij Advisor is dat geenszins het geval geweest. Afspraak is bij hun afspraak, dat geldt voor het projectplan en de afgesproken resultaten, maar ook voor het projectbudget. En dat werkt gewoon heel prettig.’

Voor meer informatie of voor het maken van een afspraak kunt u contact opnemen met een van onze gespecialiseerde adviseurs.

Maak een afspraak

Meer nieuws

Up-to-date met onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ICT ontwikkelingen!

ISDN stopt september 2019

Laat u niet verrassen en kom in actie!

Lees meer