De digitale transformatie van bakker de Kruijf

Bakker de Kruijf

  • Algemeen

Toen Peter de Kruijf de server van zijn bakkerij moest vervangen, adviseerde Advisor ICT Solutions om met SharePoint ook de interne werkwijzen te digitaliseren. Peter: ‘Een goed advies dat ons nu iedere dag tijd en fouten bespaart.’

Zes winkels, twee bakkerijen en bijna zestig medewerkers. Bakker de Kruijf is in de regio Nieuwkoop en Mijdrecht een begrip. Als het om het bakkersvak gaat, maakt eigenaar Peter de Kruijf gebruik van moderne automatiseringsoplossingen. Maar in de interne werkwijzen, communicatie en aansturing van het bedrijf werd tot voor kort nog gewerkt met papieren lijsten, faxen en telefoons. Peter: ‘Eind vorig jaar moesten we onze server vervangen en liepen onze telefonie- en internetcontracten af. Ik wilde alles bij één partner onderbrengen en nodigde vijf partijen uit voor offertes. Advisor sprong er direct voor mij uit. Ze kwamen met een kwalitatief goed, doordacht aanbod maar triggerde mij ook door letterlijk te laten zien hoe we met SharePoint van Office 365 de interne samenwerking konden digitaliseren en dus verbeteren.’

Minder tijd, minder fouten

Peter koos om die reden met overtuiging voor een samenwerking met Advisor. Onder leiding van Advisor stapte hij over op een server in de cloud en KPN ÉÉN. Daarnaast verving hij de faxen in de winkels en bakkerijen door iPads met SharePoint daarop geïnstalleerd. Peter: ‘Ik heb de adviezen van Advisor opgevolgd en ben super tevreden over wat dat ons bedrijf brengt. Ik kan nu bijvoorbeeld op afstand de doorschakeling van telefoons regelen en volgen of de hygiëne- en temperatuurlijsten in de winkels dagelijks ingevuld worden. Als er iets verandert in ons kassaprotocol hoef ik dat alleen te wijzigen in ons digitale stappenplan en alle winkels zijn weer up-to-date. Voorheen circuleerden er verschillende papieren versies van het stappenplan, met alle fouten en onduidelijkheden van dien.’

Soepele implementatie, optimaal gebruik

Advisor tekende ook voor de inrichting en de implementatie van de nieuwe oplossingen. Tot volle tevredenheid. Peter ‘Advisor hield mij goed op de hoogte van de planning en de voortgang en ging erg zorgvuldig te werk. Zo heeft Advisor de softwareontwikkelaar van ons kassa- en bakkerijprogramma benaderd om af te stemmen hoe het programma het beste geïnstalleerd kon worden op de nieuwe server.’ Dankzij dat initiatief kan Bakker de Kruijf maximaal profiteren van de nieuwe servercapaciteit en de nieuwe, snelle internetverbindingen. Peter: ‘Het programma heeft nog nooit zo probleemloos en zo snel gedraaid als nu. Het printen van een overzichtslijst kostte ons voorheen een kwartier, nu zijn we in vijf minuutjes klaar.’

Partnership

De samenwerking tussen Bakker de Kruijf en Advisor stopte niet na de implementatie. Advisor neemt het technisch beheer van de server en de werkplekomgeving van Bakker de Kruijf op zich. Peter: ‘Ieder zijn vak. Ik weet hoe goed brood gebakken moet worden, maar heb geen verstand van computers. Ik ben blij dat Advisor die zorg van me overneemt. Temeer omdat ik ervaren heb dat de Advisor medewerkers kennis van zaken hebben, voorop lopen in de markt en zich goed ingeleefd hebben in ons bedrijf. Die ene keer dat we om 22.00 uur ’s avond inlogproblemen hadden, loste Advisor dat binnen een kwartier op:
ze snappen dus hoe belangrijk het voor ons is om ook buiten kantoortijden door te kunnen werken. Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat als er in de toekomst ICT-ontwikkelingen zijn waarmee wij ons voordeel kunnen doen, Advisor daarover met ons in gesprek zal gaan. Advisor is voor ons bedrijf een belangrijke partner geworden.’

Meer klantverhalen

  • Algemeen

abflexkracht

De backoffice van abflexkracht bestaat uit 35 medewerkers. Reden om te kiezen voor een overstap naar de cloud. Sietze Fokkema, Facilitair Coördinator: ‘Het ontbreekt ons aan kennis en tijd om een intern netwerk goed te beheren en om passende back-up en uitwijk-mogelijkheden te organiseren.

  • Algemeen

Worktrans Uitzendgroep

Uitzendbureaus Worktrans en Workbus (Worktrans Uitzendgroep) zetten met hulp van Advisor Office365 in om de bedrijfsprocessen stap voor stap te digitaliseren. Waarom en hoe legt Financieel Directeur Ger Been hier uit.

  • Algemeen

De H20 gemeenten

De samenwerkende gemeenten Heerde, Hattem en Oldebroek moesten hun datacenter onder tijdsdruk verhuizen en wilden een volledig gespiegeld datacenter bouwen. Advisor en KPN tekenden samen binnen het gestelde tijdspad voor de beste oplossing.

Up-to-date met onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ICT ontwikkelingen!

Wij zijn verhuisd!

Vanaf 16 december 2019 kunt u ons vinden op een nieuwe locatie.

Ons nieuwe adres: Communicatieweg 5, 3641 SG Mijdrecht