Fertiplant altijd bereikbaar met KPN ÉÉN

Fertiplant

  • Algemeen

Fertiplant is een global player. Het Aalsmeerse bedrijf exporteert wereldwijd stekmateriaal en potplanten. In dat internationale speelveld is continue bereikbaarheid een must. Reden voor directeur Rohald van Dijk om met hulp van Advisor ICT Solutions (Advisor) over te stappen op KPN ÉÉN.

‘Je bent alweer je doorschakeling vergeten.’ Nog geen maand geleden was deze uitroep binnen Fertiplant dagelijks te horen. De vaste en mobiele nummers kwamen via twee verschillende netwerken binnen; de eigen centrale en het mobiele netwerk van de provider. Rohald: ‘Dat gaf altijd gedoe. Onze in- en verkopers liepen met twee telefoons door de plantenvoorraad of waren helemaal niet bereikbaar omdat ze vergaten door te schakelen. En niet bereikbaar zijn, staat in onze branche gelijk aan het mislopen van omzet.’

Continue bereikbaar tegen lagere kosten

‘Om dit probleem op te lossen, adviseerde Advisor ons over te stappen op KPN ÉÉN. Sindsdien maakt het niet meer uit waar onze medewerkers zijn of welk nummer, vast of mobiel, onze klanten bellen: de centrale bij KPN regelt dat de oproep automatisch doorschakelt naar de juiste telefoon.’ De zekerheid van de continue bereikbaarheid en de flexibiliteit in het gebruik van nummers en telefoons (vast en mobiel) waren niet de enige reden voor Rohald om te kiezen voor KPN ÉÉN. Rohald: ‘Omdat we nu nog maar één aansluiting hebben per medewerker zullen onze telefoonkosten dalen. We besparen niet alleen op belkosten maar ook op handelings- en onderhoudskosten. De facturen worden overzichtelijker en we hebben geen eigen centrale meer.’

Soepele overgang

In een bedrijf dat eigenlijk 24/7 bereikbaar moet zijn, is de overstap naar een nieuwe telefoonomgeving een delicaat proces. Er mag immers niet misgaan. Nadat er afspraken gemaakt waren over de inrichting van KPN ÉÉN (welke nummers komen waar binnen en dergelijke) ging Advisor met de implementatie aan de slag. Rohald: ‘Ik kan niet anders zeggen dan dat Advisor de overstap uitstekend heeft voorbereid en uitgevoerd. Het kostte ze twee dagen om alle nummers om te zetten en de inrichtingsafspraken in te voeren. Ook het definitief uitzetten van onze eigen telefooncentrale verliep geruisloos; gelukkig in tegenstelling tot onze telefoons; die rinkelden al die tijd gewoon door.’

Met Advisor getrouwd

Het was voor Fertiplant klip-en-klaar dat de overstap naar KPN ÉÉN begeleid moest worden door Advisor. Rohald: ‘We zijn als het ware met Advisor getrouwd. Advisor is leverancier van onze bedrijfssoftware Match-Online, begeleidde ons naar de cloud en beheert en monitort onze ICT-infrastructuur.’ Hoewel Rohald ook de potentiële keerzijde van zo’n hechte samenwerking ziet, zijn de voordelen voor hem doorslaggevend. ‘Natuurlijk is het best eng om op zo’n cruciaal stuk van je bedrijfsvoering ‘overgeleverd’ te zijn aan één partij. Maar onze communicatie en ICT-oplossingen grijpen zo in elkaar dat het onlogisch, inefficiënt en lang niet altijd kwaliteitverhogend is als we er nog een partij bijhalen. We zijn bovendien erg tevreden over Advisor. Het is een professionele partij met veel kennis van zaken. Hun oplossingen zijn altijd stabiel en betrouwbaar. We hebben hiervoor een ICT-leverancier gehad die verschillende producten met ‘plakbandjes’ aan elkaar verbond. Dat zullen we bij Advisor nooit meemaken, dat weet ik zeker.’

Meer klantverhalen

  • Algemeen

WhiteVision

Voor de lancering van de community- en webbased factuurverwerkingstool Hubl zocht Frank de Wit, directeur-eigenaar van WhiteVision, een ICT-partner die een betrouwbaar, veilig en schaalbaar cloudplatform kon inrichten en beheren. Hij vond die in Advisor ICT Solutions.

  • Algemeen

Worktrans Uitzendgroep

Uitzendbureaus Worktrans en Workbus (Worktrans Uitzendgroep) zetten met hulp van Advisor Office365 in om de bedrijfsprocessen stap voor stap te digitaliseren. Waarom en hoe legt Financieel Directeur Ger Been hier uit.

  • Algemeen

RDC inMotiv

Tot voor kort werkte RDC inMotiv met vier telefonieproviders. Dat leidde zo vaak tot Babylonische spraakverwarringen dat RDC inMotiv op zoek ging naar één all-in-one oplossing en koos voor Advisor ICT Solutions en KPN ÉÉN. Systeembeheerder John Reker vertelt waarom.

Up-to-date met onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ICT ontwikkelingen!

Wij zijn verhuisd!

Vanaf 16 december 2019 kunt u ons vinden op een nieuwe locatie.

Ons nieuwe adres: Communicatieweg 5, 3641 SG Mijdrecht