KPN ÉÉN vergroot efficiency bij uitzendbureau Actief Werkt

Een toekomstbestendige met werkplekken geïntegreerde telefonieoplossing, daarnaar was Actief Werkt! op zoek. Het uitzendbureau koos voor KPN ÉÉN en voor de kennis en implementatiekracht van Advisor. Richard Verhulst, medewerker supportdesk vertelt.

Actief Werkt! maakte, vanwege een recente overname, op verschillende locaties gebruik van verschillende telefonieoplossingen. Op het hoofdkantoor werkte Actief Werkt! met VOIP-telefonie, maar in een verouderde omgeving. Richard: ‘Vooral de afdelingen die call flows afhandelen liepen tegen veel problemen aan. Daarnaast wilden we af van de verschillende systemen.’ Actief Werkt koos voor KPN ÉÉN vanwege de kostenvoordelen, de schaalbaarheid, de toekomstbestendige techniek en de integratiemogelijkheden met bestaande werkplekken. Richard: ‘Call flows kunnen in KPN ÉÉN afgehandeld worden via bijvoorbeeld een beeldscherm, dat werkt in de praktijk snel en efficiënt.’

Met kennis van Advisor

Over de vraag wie Actief Werkt! bij de implementatie van KPN ÉÉN zou moeten begeleiden, hoefde de personeelsintermediair niet lang na te denken. Richard: ‘Op ICT-gebied werken we al enige tijd tot volle tevredenheid samen met Advisor. Omdat ICT en telefonie steeds dichter naar elkaar toe kruipen en Advisor bovendien Excellent Partner van KPN is, was één plus één voor ons drie.’

In samenspraak met Advisor koos Actief Werkt! ervoor om eerst het hoofdkantoor te migreren naar KPN ÉÉN. Hiervoor maakte een projectteam, dat bestond uit medewerkers van Actief Werkt! en Advisor, een inventarisatie van het bestaande telefonielandschap (telefoonnummers, verbindingen) en van de wensen en eisen van de verschillende afdelingen ten aanzien van het optimale telefoniegebruik. Richard: ‘Onze telefonie contactpersoon van Advisor stelde vanuit haar kennis en ervaring de juiste vragen waardoor we snel tot de kern konden komen, met name op de afdelingen die met call flows werken. De input verwerkte Advisor in een blauwdruk en in een demo, die beide aan de afdelingen gepresenteerd werden.’

Blij met de keuze

Na de finale goedkeuring van de demo ging Advisor aan de slag met de definitieve inrichting van de KPN ÉÉN telefonieomgeving, waarna op donderdag 1 juni jl. de knop letterlijk en figuurlijk omgedraaid kon worden. Richard: ‘Dat was best spannend. Het was voor ons de eerste keer dat wij zo’n grote telefoniemigratie meemaakten. De overstap is gelukkig nagenoeg feilloos verlopen.’ Een kleine anderhalve maand na de overstap kijkt Richard zeer tevreden terug. ‘Iedereen is blij met KPN ÉÉN, vooral vanwege de integratie met ons werkproces. De call flows worden volledig via het beeldscherm afgehandeld. Dat werkt zo goed dat onder andere de telefoondruk op onze receptie grotendeels verdwenen is. Dat vertelt mij dat we efficiënter zijn gaan werken.’

Direct na de succesvolle migratie op het hoofdkantoor startten Actief Werkt! en Advisor met de voorbereidingen op de migratie van de meer dan dertig Actief Werkt! vestigingen naar KPN ÉÉN. Richard: ‘Daarnaast worden alle vestigingen voorzien van nieuwe datacommunicatie verbindingen zodat kwaliteit en performance voor data en spraak gegarandeerd kunnen worden. Een uitdaging op zich, die we met steun van de kennis en ervaring van Advisor absoluut aan kunnen. Daarvan ben ik overtuigd.’