RDC inMotiv succesvol live met KPN ÉÉN

RDC inMotiv

  • Managed Communications

RDC inMotiv levert internetapplicaties aan bedrijven in de autobranche. Ruim 90% van de dealers en ruim 60% van de autobedrijven aangesloten bij BOVAG maken gebruik van de procesoplossingen van RDC, zoals RDW-diensten, OBS, CaReMail en INDI. Tot voor kort had het Amsterdamse bedrijf voor haar bereikbaarheid te maken met vier leveranciers. Dat leidde zo vaak tot Babylonische spraakverwarringen dat RDC inMotiv op zoek ging naar één all-in-one oplossing en koos voor Advisor en KPN ÉÉN. Systeembeheerder John Reker vertelt waarom.

Van het kastje naar de muur

‘Eerlijk gezegd waren we er helemaal klaar mee’ vertelt John. ‘We hadden een leverancier voor de vaste telefonie, een voor de mobiele, een voor onze eigen telefooncentrale en een voor ons 0900-nummer. Als alles functioneert zoals het moet, is dat geen probleem. Maar zodra we ergens een storing hadden, werden we van het kastje naar de muur gestuurd of beter geformuleerd van de ene leverancier naar de ander.’ Naast dat de telefonieoplossing relatief kostbaar was, leverde het irritatie en een onnodig bereikbaarheidsrisico op. Onaanvaardbaar voor RDC inMotiv. John: ‘We maken internetapplicaties voor standaardprocessen van bedrijven in de autobranche, zoals het afmelden van APK en het aanvragen van kentekens. Voor de dagelijkse support bellen onze klanten met ons klant contact center. Goed bereikbaar zijn is onderdeel van onze service.’

Één aanspreekpunt en in de cloud

Bij de zoektocht naar een goed alternatief formuleerde RDC inMotiv twee voorwaardelijke keuzecriteria. RDC inMotive wilde één all-in-one oplossing in de cloud en één leverancier. In de offerteronde die volgde kwam Advisor met KPN ÉÉN als beste uit de bus. John: ‘Advisor kon met KPN ÉÉN exact leveren wat wij zochten tegen een concurrerende prijsstelling. Wat de definitieve doorslag gaf was de ervaring en productkennis van Frank Pieron, onze contactpersoon bij Advisor. Het was duidelijk dat hij heel goed wist waarover hij sprak en daarnaast reageerde hij zeer adequaat op onze vragen.’

Vlekkeloze overstap en verbeterde bereikbaarheid

Over de uiteindelijke implementatie van KPN ÉÉN door Advisor is John uitermate tevreden. ‘Het verliep vlekkeloos en kostte ons relatief weinig tijd. In het voortraject heb ik alleen de contracten met onze vorige leveranciers opgezegd en een lijst aangeleverd met de namen en telefoonnummers van onze medewerkers. Alle andere voorbereidingen heeft Advisor op zich genomen; de meeste daarvan op afstand via de cloud. De feitelijke overstap en portering van de nummers hebben we in twee avonden gedaan; zonder enig probleem.’

Na de implementatie besteedde Advisor veel aandacht aan het informeren van de medewerkers van RDC inMotiv over de gebruikersmogelijkheden van KPN ÉÉN, zoals de app waarin zichtbaar is of medewerkers in bespreking, onderweg of bereikbaar zijn. Volgens John een extra voordeel van KPN ÉÉN. ‘Onze bereikbaarheid en service naar klanten is door KPN ÉÉN verbeterd. De medewerkers van ons klant contact center kunnen door de integratie van mobiele en vaste telefonie én door de KPN ÉÉN app klanten sneller doorverbinden naar de juiste medewerker of – bij afwezigheid – terug laten bellen. Voeg daar de kostenvoordelen en de kennis en betrouwbare dienstverlening van Advisor aan toe en je begrijpt waarom wij nu zo enorm tevreden zijn.’

Meer klantverhalen

  • Managed Communications

Fertiplant

Fertiplant exporteert wereldwijd stekmateriaal en potplanten. In dat internationale speelveld is continue bereikbaarheid een must. Reden voor Fertiplant om met hulp van Advisor ICT Solutions (Advisor) over te stappen op KPN ÉÉN.

  • Managed Communications

Actief Werkt

Een met werkplekken geïntegreerde telefonieoplossing, daarnaar was Actief Werkt! op zoek. Het uitzendbureau koos voor KPN ÉÉN en voor de kennis en implementatiekracht van Advisor. Richard Verhulst, medewerker supportdesk vertelt.

  • Managed Communications

De H20 gemeenten

De samenwerkende gemeenten Heerde, Hattem en Oldebroek moesten hun datacenter onder tijdsdruk verhuizen en wilden een volledig gespiegeld datacenter bouwen. Advisor en KPN tekenden samen binnen het gestelde tijdspad voor de beste oplossing.

Up-to-date met onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ICT ontwikkelingen!

ISDN stopt september 2019

Laat u niet verrassen en kom in actie!

Lees meer