Van ondersteunende naar strategische ICT

ICT is sterk in ontwikkeling, uw bedrijf ook?

Nieuwe technische ontwikkelingen op het gebied van internet, apps, big data, cloud en internet-of-things zorgen voor nieuwe mogelijkheden in de wijze waarop u klanten bedient, medewerkers productiever laat (samen)werken en uw bedrijfsprocessen verder gestroomlijnd worden. Tegelijkertijd wordt het beheer van ICT steeds complexer. We zien steeds vaker dat onze klanten een gesprekspartner nodig hebben die verder kijkt dan ICT alleen: iemand die helpt bij visievorming en het uitstippelen van een de juiste ICT koers en deze ook weet te implementeren en te verankeren.

 

De rol van ICT evolueert

In de ontwikkeling van bedrijven zien wij ook de rol van ICT veranderen van ondersteunend naar strategisch. Ieder bedrijf zit in een andere fase en heeft een andere bijpassende ICT behoefte. Wij onderkennen de volgende drie fases:

  • Ondersteunde ICT (1.0): ICT wordt voornamelijk ingezet om ondersteunende processen in uw bedrijfsvoering te automatiseren. Denk hierbij aan boekhoud-, logistieke en HRM-systemen.
  • Informerende ICT (2.0): De basis is op orde en ICT en de business gaan meer samenwerken en automatisering wordt informatisering. De juiste kennis en informatie op het juiste moment zorgt voor een optimale bedrijfsvoering. ICT wordt bedrijfskritisch.
  • Strategische ICT (3.0): De rollen zijn omgedraaid; de business wordt (voort)gedreven door de mogelijkheden van nieuwe ICT-technologieën die innovatie mogelijk maken. Organisaties transformeren op basis van digitale mogelijkheden.

In welke fase zit uw bedrijf en waar wilt u naartoe?

Succesvolle en toekomstbestendige bedrijven hebben een duidelijke ICT visie, focus en uitvoeringsstrategie op basis van:

  1. Het creëren van een optimale, digitale klantervaring: de wensen, behoeften en ervaringen van uw klant staan altijd centraal. Hoe speelt u daar digitaal op in?
  2. Het verbeteren van de wendbaarheid en efficiency van uw bedrijf: een efficiënte operatie bespaart tijd en kosten. Deze kunnen vervolgens worden gebruikt voor innovatie. Een wendbare organisatie speelt sneller in op veranderende eisen en wensen van klanten.
  3. Het innoveren van uw businessmodel: innovatie van het businessmodel kan leiden tot een andere propositie van producten en diensten, een herindeling van de keten of beide. En kan disruptie tegengaan of voor zijn.
  4. Aandacht voor de mensen en middelen: project- en verandermanagement zijn belangrijke processen die het succes van uw digitale transformatie bepalen.

Ons geloof

Wij geloven dat ons bestaansrecht zit in de rol van vertrouwde adviseur die u begeleidt bij het proces van ondersteunende naar strategische ICT alsof het ons eigen bedrijf is. Ieder bedrijf zit in een andere fase en heeft ook een andere eindbestemming. Wij helpen u bij visievorming, het opstellen van een ICT-roadmap en het adviseren, implementeren en beheren van praktische ICT oplossingen op het gebied van netwerk infrastructuur, communicatie, applicaties en hosting. Toekomstgericht, en toch dichtbij. Dat is Advisor.

Heeft u ook behoefte aan een adviseur die uw bedrijf verder helpt?

Maak een afspraak