Coen neemt ruim 26 jaar IT-ervaring mee naar Mijdrecht, voornamelijk opgedaan als ICT-manager en Director ICT bij verschillende internationale hotelketens. Zijn fascinatie voor IT deed hij echter al veel eerder op. Coen: ‘Ik was nog maar een jochie toen mijn vader voor zijn productiebedrijf als een van de eerste in zijn branche computers aanschafte. Ik was er direct door gegrepen en vroeg me af wat we met die apparaten allemaal nog meer zouden kunnen doen. Toen ik na mijn opleidingen in het hotelwezen terechtkwam, had ik het geluk dat ik vrijwel direct de automatisering inrolde. Zo heb ik van mijn hobby mijn werk gemaakt.’
In zijn eerste banen hield Coen zich hoofdzakelijk bezig met het automatiseren van bestaande werkprocessen. In latere banen lag de nadruk op het optimaliseren van werkprocessen, mede door de implementatie van nieuwe, verbeterde automatiseringsoplossingen. Coen: ‘Werkprocessen en team- en verandermanagement zijn de rode draad in mijn carrière. Dat is ook precies waar ik me binnen Advisor mee bezig ga houden. Ik stuur de engineers van de eerste- en tweedelijns servicedesk aan en richt me daarnaast op het verder optimaliseren en borgen van de operationele processen. De basis die er al ligt, is sterk, maar we willen onze dienstverlening en dus ook onze werkprocessen nog beter laten aansluiten op de vraag van onze klanten. Vanuit mijn kennis en ervaring kan en wil ik daar graag een bijdrage aan leveren.’
Het is dan ook niet verwonderlijk dat Coen, ondanks dat hij pas sinds 1 augustus in dienst is, al kennisgemaakt heeft met een aantal klanten. Coen: ‘Klanten gaan mij in de toekomst vooral tegenkomen bij SLA- en contractbesprekingen. Het is prettig en waardevol om al in mijn inwerkperiode kennis met ze te maken. Ik merk dat onze klanten dat ook zo ervaren: het zijn goede gesprekken geweest, waarin ze open waren over hun waardering voor onze dienstverlening.’
Ook de kennismakingsgesprekken intern bij Advisor heeft Coen als zeer positief ervaren. ‘Ik ben hier geweldig ontvangen. Mijn collega’s zijn behulpzaam en zeer bereidwillig om me op weg te helpen.’ Het beeld dat Coen indertijd als klant van Advisor-medewerkers had, komt voor een groot deel overeen met de manier waarop hij ze nu als collega’s ervaart. Coen: ‘Er heerst hier absoluut geen ‘negen-tot-vijf’ mentaliteit. De aanwezige kennis en ervaring zijn groot evenals de drive om klanten optimaal te willen bedienen. Ik ervaar ook dat mijn collega’s er voor open staan om verder aan de slag te gaan met het optimaliseren en borgen van onze (klantgerichte) werkprocessen. Ik ben er dan ook van overtuigd dat we in gezamenlijkheid nog meer stappen voorwaarts kunnen zetten.’
In ons voorgaande artikel is duidelijk geworden dat het waarborgen van real-time tracking cruciaal is in de moderne logistiek. In...
Lees meerHuidige situatie van de transport & logistieke sector. De sector kent verschillende uitdagingen die de efficiëntie en betrouwbaarheid van leveringen...
Lees meerAdvisor ICT Solutions uit Mijdrecht verzorgt met 70 medewerkers het beheer en de inrichting van moderne werkplekken, servers, communicatieoplossingen en...
Lees meer