Modern Workplace

Advisor Modern Workplace: uw veilige en flexibele werkplek in de cloud

Er is in 5 jaar veel veranderd! Bedrijven laten de traditionele werkplek steeds meer los. Organisaties zijn “fluïde” geworden en we werken steeds vaker samen in documenten die vanaf elke plek waar Wifi of 4G aanwezig is toegankelijk zijn. Dit is de Modern Workplace, onze “moderne werkplek” die altijd beschikbaar en beveiligd moet zijn. Logisch, maar niet vanzelfsprekend. Advisor helpt u daarom bij het optimaal inrichten en veilig beheren van uw Modern Workplace.

Wij kijken samen met u naar de juiste infrastructuur, met krachtige IaaS platformen: Microsoft Azure of Uniserver Cloud voor uw opslag en data management, SharePoint als centrale kennis portal en document management tool en Microsoft 365 als applicatie suite met sterke analyse en communicatietools als Excel, Power BI, Word, Powerpoint, Outlook Exchange en het veelbelovende Teams.

Daarnaast bieden wij u met onze Advisor Remote Service Suite ook de gewenste tools om op afstand de kwaliteit van uw digitale werkplek te borgen en om medewerkers op afstand te ondersteunen zodat hun devices altijd optimaal werken. Uw totale beheer van werkstations wordt aan ons uitbesteed, wat u een enorme besparing in tijd en kosten oplevert, én peace of mind!

Hieronder vertellen we u meer over de verschillende peilers van uw Advisor Modern Workplace.

Microsoft Azure

Microsoft Azure is een direct beschikbare netwerkinfrastructuur, geleverd en beheerd via de cloud. Deze bevindt zich in een Microsoft-datacenter dat de snelheid, stabiliteit én veiligheid van datadiensten garandeert voor al uw clouddiensten. De flexibele capaciteit van de servers, de stabiliteit en hoge uptime van de dienstverlening zorgen ervoor dat u hier kan vertrouwen. Omdat Microsoft Azure in een extern datacenter wordt gehost heeft u geen omkijken naar het onderhoud en is het altijd mogelijk om capaciteit op- of af te schalen, waardoor u alleen betaalt wat u gebruikt. Scenario’s waarbij Microsoft Azure uitkomst biedt

    • Testen en ontwikkelen: breng toepassingen en updates sneller op de markt door snel test- en ontwikkelomgevingen op te zetten.
    • Websites hosten: websitehosting via Microsoft Azure is vaak voordeliger dan op traditionele manieren.
    • Opslag, back-up en herstel: hoge mate van veiligheid van uw data en back-ups en snelle herstelmogelijkheden in het geval van een incident.
    • Webtoepassingen: stel apps, opslag of andere toepassingen als dienst beschikbaar met 24/7-beschikbaarheid.
    • High-performance computing: gebruik high-performance computers of een cluster hiervan voor complexe berekeningen met veel variabelen. Denk aan simulaties of financiële modellen.
    • Big data-analyse: het doorspitten van grote hoeveelheden data voor waardevolle patronen, trends en verbanden kost veel verwerkingskracht waar het Azure-platform uitkomst kan bieden.

 

Uniserver Cloud

Naast Microsoft Azure werkt Advisor ook nauw samen met Uniserver om beheerde clouddiensten te leveren vanuit in Nederland gevestigde data centers. Digitalisering maakt geografische grenzen, locaties en afstanden van ondergeschikt belang. Dit geldt in principe ook voor de opslag van uw bedrijfsgegevens in de cloud, maar afhankelijk van uw bedrijfsactiviteiten en de privacy gevoeligheid van uw informatie kan het verstandig zijn te kiezen voor opslag in een in Nederland gevestigd datacenter. Argumenten om te kiezen voor Uniserver Cloud

Wetgeving
Als Nederlands bedrijf bent u gebonden aan de Nederlandse (privacy)wetgeving, ook als u data opslaat in een datacenter buiten onze landsgrenzen. Is dat laatste een probleem? Wellicht niet, maar het wordt wel een stuk ingewikkelder om te managen en te overzien als u weet dat u tegelijkertijd ook gebonden bent aan de wetgeving van het land waar het datacenter van uw keuze gevestigd is.
Performance
Hoe langer de digitale weg is die uw data moeten afleggen, hoe meer kans dat er onderweg bottlenecks optreden die voor vertraging kunnen zorgen. Door voor een Nederlands datacenter te kiezen, houdt u de keten van netwerken waarover uw data reist zo kort mogelijk. Bovendien bent u dan alleen afhankelijk van de Nederlandse internetverbindingen en ICT-infrastructuur, die bewezen snel en betrouwbaar zijn.
Fysieke toegankelijkheid datacenter
Een Nederlands datacenter is letterlijk en figuurlijk zeer dichtbij. U kunt eenvoudig een afspraak maken om met eigen ogen te zien hoe de beveiliging en redundantie geregeld is.

Azure Active Directory (AD)


Azure Active Directory is een cloudoplossing voor identiteits- en toegangsbeheer. Hiermee kunnen IT-beheerders het beleid (de rechten en instellingen) in het netwerk beheren. Ook het automatisch installeren van software en patches is met Active Directory mogelijk. Alle instellingen met betrekking tot een bepaald object worden opgeslagen in een database. In deze database kunnen van een paar honderd tot wel een miljoen objecten worden opgeslagen. Lees verder

Active Directory van Azure biedt ontwikkelaars tegelijkertijd een platform waarmee toegangsbeheer voor verschillende cloud- of on-premise-toepassingen kan worden ingesteld door het gebruik van beleidsregels.

Uw Active Directory – een database met rechten en instellingen voor de verschillende objecten – staat opgeslagen in een Microsoft-datacenter. In totaal zijn er tientallen datacenters over de wereld waar Azure AD wordt uitgevoerd. Als er een datacentrum uitvalt, zijn uw directorygegevens opgeslagen in minimaal twee andere datacenters die direct toegankelijk zijn. De continuïteit van Azure AD wordt voor de betaalde edities met gegarandeerde beschikbaarheid van 99,9 procent gewaarborgd.

Azure Active Directory is beschikbaar in vier configuraties: Gratis, Basic, Premium P1 en Premium P2.

  • Azure Active Directory Basic

Met Azure AD Basic beschikt u over functies die de productiviteit verhogen en de kosten verlagen. Zo is het mogelijk om toegangsbeheer op groepen toe te passen en via selfservice gebruikers wachtwoorden voor cloudtoepassingen opnieuw in te laten stellen. Daarnaast is Azure AD Basic voorzien van Azure Active Directory Application Proxy. Hiermee kunnen webtoepassingen on-premise worden gepubliceerd met behulp van Azure Active Directory.

  • Azure Active Directory Premium P1

Azure AD Premium P1 gaat een stap verder dan AD Basic op het gebied van identiteits- en toegangsbeheer met extra instelmogelijkheden op ondernemingsniveau. Ook stelt het gebruikers die zowel binnen als buiten het bedrijfsnetwerk werken in staat toegang te krijgen tot zowel on-premise- als cloudtoepassingen. Daarnaast omvat deze editie alles wat nodig is voor selfservice identiteits- en toegangsbeheer (IAM) en beveiliging in de cloud.

  • Azure Active Directory Premium P2

Azure AD Premium P2 biedt alle functies van Azure AD Premium 1, aangevuld met Azure AD Identity Protection en Privileged Identity. Met Identity Protection kunt u op automatisch acties laten ondernemen als een bepaald risiconiveau is behaald. Geavanceerde algoritmen en methodieken detecteren afwijkingen en verdachte incidenten. IT-beheerders kunnen hier acties aan koppelen zoals het blokkeren van toegang of het instellen van multi-factorauthenticatie voor de gebruiker. Met Privileged Identity kunt u toegang binnen de organisatie beheren, controleren en bewaken voor Azure-onderdelen en andere Microsoft-diensten zoals Office 365 en Microsoft Intune.

Azure Back-Up

Microsoft Azure back-upopslag en gegevensarchivering

Het is belangrijk om uw bedrijfsdata en -toepassingen goed te beschermen. Hiermee voldoet u aan strenge beveiligingseisen en wetgeving, zoals de GDPR, en voorkomt u dat de continuïteit van de dienstverlening in het geding komt. Ook is het belangrijk dat u – in het geval van een incident – snel en veilig beschikt over de herstelde data, toepassingen en processen.

Met Microsoft Azure back-upopslag en gegevensarchivering kiest u voor een veilige en betrouwbare back-up- en archiveringsoplossing voor al uw toepassingen en gegevens, of deze nu in de cloud staan of lokaal (on-premise) worden gebruikt. Lees verder

Azure back-up in de cloud
Microsoft Azure Back-upopslag biedt uitkomst als u nog geen back-up oplossing gebruikt, een aanvulling zoekt op uw bestaande on-premise back-upoplossing of wanneer u uw back-upoplossing volledig naar de cloud wilt brengen.

De voordelen van Microsoft Azure Back-upopslag in de cloud:

  • Continuïteit van de dienstverlening wordt gewaarborgd
  • Minimale downtime in het geval van een incident
  • Kostenefficiënt; u betaalt alleen voor hetgeen u verbruikt
  • Geen omkijken meer naar het onderhoud van on-premise back-upoplossingen
  • Eenvoudig op- en afschalen van capaciteit
  • Zeer betrouwbare en veilige cloudopslag in een Microsoft-datacenter
  • De mogelijkheid om back-updata in een ander datacenter of zelfs een andere Azure-regio op te slaan

Met Azure Back-upopslag kunt u:

  • Back-ups in de cloud maken van on-premise toepassingen en gegevens
  • Een back-up in de cloud maken van cloudtoepassingen en -gegevens
  • On-premise gegevens in de cloud archiveren

Back-ups in de cloud maken van on-premise toepassingen en gegevens
De Azure Backup-service wordt uitgevoerd in de cloud. In de cloudopslag worden herstelpunten bewaard, kan er beleid ten aanzien van de toepassingen en gegevens worden afgedwongen én kunt u de bescherming beheren.

Niet alleen toepassingen en gegevens kunnen worden geback-upt. Met Azure Backup Server is het mogelijk om servers te back-uppen waarbij de configuratie van herstelprocedures kan worden beheerd. Backup Server komt ook standaard met twee dagen aan back-upgegevens, zodat er in het geval van een incident operationeel herstel kan worden uitgevoerd vanuit de cloud.

Een back-up in de cloud maken van cloudtoepassingen en -gegevens
Omdat er tegenwoordig steeds vaker gebruikgemaakt wordt van cloudtoepassingen en gegevensopslag in de cloud, is het ook belangrijk deze te back-uppen. Met Azure Backup of een partneroplossing kunnen gegevens en toepassingen in de cloud worden geback-upt in een Microsoft Azure-omgeving.

On-premise gegevens in de cloud archiveren
Het archiveren van gegevens in de cloud heeft een aantal andere uitgangspunten dan reguliere dataopslag van bestanden die (regelmatig) gebruikt worden. Bij archiefbeheer is duurzaamheid van belang; u wilt ook op lange termijn bestanden kunnen vinden en inzien. Uiteraard zijn privacy van personen van belang en bescherming tegen virussen, corruptie van bestanden en diefstal belangrijk. Met Azure Blob Storage focust u alleen op de processen van archivering en niet op het inrichten en beheren van de omgeving.

Azure Single Sign On (SSO)

Medewerkers hebben tegenwoordig een grote hoeveel aan (cloud-)apps die zij gebruiken voor hun werk. Het kan frustrerend en contraproductief werken om voor elke dienst opnieuw met gebruikersnaam en wachtwoord te moeten inloggen. Los van de tijd die het kost, is het risico altijd aanwezig dat medewerkers hun logingegevens vergeten. Single Sign-On (SSO) biedt uitkomst. Lees verder

SSO houdt in dat er met één enkele login toegang is tot alle applicaties en bestanden die de medewerker tot zijn beschikking heeft. Eenmaal ingelogd kunnen alle applicaties gebruikt worden zonder dat opnieuw gevraagd wordt in te loggen met een gebruikersnaam en wachtwoord.

SSO voor cloud-apps
Veel bedrijven vertrouwen op cloud-apps zoals Office 365 om productief te kunnen werken. Voorheen moest de IT-beheerder gebruikersaccounts voor elke afzonderlijke cloud-applicatie aanmaken en updaten, en gebruikers moesten voor elke applicatie hun inloggegevens onthouden.

Met Azure Active Directory (AD) kan de IT-beheerder naast lokale apps ook cloud-apps meenemen met het Single Sign On-beleid. Zo kunnen gebruikers inloggen op hun zakelijke account en hebben daarna toegang tot al hun apps en bestanden, lokaal én in de cloud.

Diversiteit aan diensten
Microsoft Azure biedt de mogelijkheid om een breed palet aan apps te koppelen aan de Single Sign-On-functionaliteit. Naast de Microsoft-eigen diensten zoals de Office-apps kunnen ook logins van een groot aantal (cloud-)apps van derden worden gekoppeld aan de Azure SSO-functionaliteit.

Gebruikers hebben niet alleen het voordeel dat zij geen gebruikersnamen en wachtwoorden hoeven te onthouden; de IT-afdeling kan automatisch applicaties aan hun account toevoegen of ervan verwijderen, op individuele basis of afdelingsgerelateerd.

De voordelen van Azure Single Sign-On:

  • Gebruikers loggen één keer in voor meerdere applicaties
  • Geldt ook voor cloudapplicaties
  • IT-beheerders kunnen centraal apps toevoegen dan wel verwijderen

SSO met Azure AD
Azure AD ondersteunt drie manieren om in loggen bij applicaties:

  • Federated single sign-on laat applicaties verbinden met Azure AD voor gebruikersauthenticatie in plaats van het vragen van een eigen wachtwoord.
  • Password-based single sign-on maakt veilige wachtwoordopslag en veilig wachtwoordgebruik mogelijk met een browserextensie of mobiele app. Dit werkt hetzelfde als het bestaande proces van een app, maar laat een IT-beheerder de wachtwoorden beheren zonder dat de gebruiker deze hoeft te onthouden.
  • Met Linked single sign-on kan elke single sign-on-methode van een app gekoppeld worden aan de beheeromgeving van Office 365 of Azure AD.

Advisor – Microsoft Office 365

Office 365 biedt u de middelen om slimmer, sneller én veiliger (samen) te werken en is bij de meesten bekend door Outlook, Word, Excel en Powerpoint. Maar Office 365 biedt daarnaast tal van handige services zoals One Drive, Sharepoint, Teams en Yammer die naast hun individuele eigenschappen vooral door de kracht van de combinatie hun meerwaarde bieden.

Overal (samen)werken in de cloud
Alle documenten en bestanden staan bij Office 365 in de cloud opgeslagen, al dan niet bij een datacenter van Microsoft of van Advisor. Het is mogelijk om hier real-time met meerdere personen tegelijkertijd in te werken. Geen frustraties meer over verschillende bestandsversies en dubbel werk. Met Teams kunnen collega’s communiceren hoe zij willen; via chat, spraak of video. Ook het houden van een videovergadering en opties als schermdelen behoren tot de mogelijkheden. Daarbij maakt het niet uit welk device gebruikt wordt – desktop-pc, Mac, laptop, tablet of smartphone.

Een aantal basisvoordelen van Office 365

  • Uw medewerkers kunnen hun Office-documenten en e-mail overal en vanaf elk device openen en bewerken en altijd up-to-date zijn.
  • Zo voorkomt u een wildgroei aan verschillende (bestands)versies in de organisatie
  • U houdt controle over welke documenten waar staan opgeslagen
  • Uw Office 365 documenten worden naar keuze en afhankelijk van uw individuele bedrijfsomstandigheden (brand)veilig opgeslagen op een server in Nederland bij onze first class datapartner Uniserver of rechtstreeks bij Microsoft, indien gewenst in een datacenter met een juridische EU entiteit.
  • Belangrijk: u kunt eenvoudig op- en afschalen in licenties en installaties
  • U betaalt een vast bedrag per maand, per gebruiker

Office 365-abonnementen



Afhankelijk van uw organisatie kunt u kiezen uit verschillende Office 365-abonnementen. Van basis Office-toepassingen als word en Excel tot uitgebreidere abonnementen inclusief services als Microsoft Exchange, OneDrive, SharePoint, Teams en Yammer. Daarbij betaalt u een vast bedrag per maand, per gebruiker. Wij vertellen u graag meer over wat het beste aansluit bij uw wensen en ontwikkelingen. Neem hier contact op met onze Microsoft Office specialisten.

Sharepoint


Sharepoint is een effectief alternatief voor uw fileserver en een van de onderdelen van Office 365 die de efficiency in uw bedrijf enorm kan ondersteunen. Het is daarnaast ook een tool met uitgebreide mogelijkheden om de interne samenwerking te optimaliseren en de dataopslag efficiënt in te richten. Bestanden, sites en inhoud kunnen gemakkelijk worden gedeeld en gebruikt door verschillende teams en organisaties.

Teams


Van begin tot eind samenwerken. Meer en meer werken collega’s en externe partners vanuit verschillende locaties aan de realisatie van hun project. Met Teams kunnen werknemers vanaf hun desktop of mobiel Office-bestanden delen en bewerken en met elkaar real-time samenwerken aan projecten, zonder dat iemand iets mist en er altijd zekerheid is over de juiste versie. Teams werkt heel goed samen met Sharepoint: je kunt namelijk heel eenvoudig Sharepoint pagina’s als een tabblad aan Teams toevoegen, waardoor relevante projectinformatie beschikbaar komt.

OneDrive


OneDrive is je persoonlijke bestandsomgeving in de Microsoft cloud, waarmee je overal kunt werken en je files kunt delen met je collega’s of teamleden. Deel een bestand of map met specifieke mensen of stuur een koppeling, binnen of buiten je organisatie. Je bepaalt zelf of iemand mag bewerken en hoe lang een koppeling geldig blijft. Je beschikt over een viewer voor Pdf’s, Photoshop PSD’s, Illustrator AI’s, Visio-bestanden en meer en je kunt zelfs video streamen, zonder iets te hoeven downloaden.

Yammer


Yammer is een intern content platform en brengt je bedrijf samen. Directies, managers en medewerkers kunnen elkaar informeren en betrekken over relevante zaken in de organisatie. Denk hierbij aan een aankondiging over een mooie nieuwe opdracht, productnieuws of interne meetings. Vanuit Yammer kun je ook gemakkelijk SharePoint, OneDrive, Outlook en Stream bestanden uploaden en delen. Het is een transparant medium, waarin iedereen in de organisatie kan participeren, ook als je op een andere locatie in de wereld aan het werk bent.

Sway


Sway is een presentatietool als powerpoint, maar dan heel interactief en presentabel, als een digitale showcase. Je kunt snel en gemakkelijk verzorgde, interactieve rapporten, presentaties, persoonlijke verhalen en meer maken en delen, als je wilt allemaal vanaf je mobiele apparaat. Je voegt je teksten toe, gebruikt foto’s of video’s die op je (mobiele) apparaat staan en Sway doet de rest. Je kunt onderweg overal bij je inhoud of je vorige Sway bewerken en je kunt heel makkelijk met anderen aan dezelfde presentatie werken door een bewerkingskoppeling te delen, zonder dat zij zich moeten registreren of extra software moeten downloaden.

Office Basics


Met Office 365 beschikt iedereen in de organisatie natuurlijk altijd en overal over zijn zakelijke Outlook e-mail, agenda, notities (One Note) en Office-documenten zoals Word, Excel, PowerPoint en Access.

Remote Service Suite

Advisor biedt u de kennis en tools om op afstand de kwaliteit van uw digitale werkplek te borgen en om medewerkers op afstand te ondersteunen en te zorgen dat hun devices optimaal functioneren. Uw totale beheer van werkstations wordt aan ons uitbesteed, wat u een enorme besparing in tijd en kosten oplevert, én peace of mind!

We hebben hiervoor een speciaal Remote Mission Control Centre ingericht, waarbij onze specialisten op afstand uw Modern Workplace monitoren, dreigingen signaleren, updates implementeren en hulp op afstand bieden, indien gewenst voor een vooraf vastgestelde prijs en maandelijks opzegbaar.

Wij bieden u onze Remote Service Suite aan in 4 schaalbare pakketten, altijd passend bij uw actuele behoefte.

Support: Hulp op afstand


Dit pakket biedt een eenvoudige ondersteuning voor uw servers en werkplekken.

  • Toegang tot de Advisor helpdesk via telefoon en e-mail;
  • Veilig scherm overname door Helpdesk medewerker van Advisor;
  • Complete audit van uw hard en software status;
  • Overzicht van de status van software updates;
  • Inlog tot uw eigen klanten portal.

Advanced: + Remote Monitoring


Met Remote Monitoring worden uw servers, werkstations en netwerkcomponenten continue gecontroleerd op honderden punten. Hierdoor kunnen wij direct reageren op situaties die de continuïteit van uw netwerk in gevaar brengen. Met Remote Monitoring hoeft u zich dus geen zorgen meer te maken over uw netwerk. Zodra er iets niet in orde blijkt te zijn nemen we contact met u op om samen tot een oplossing te komen. Iedere maand ontvangt u van ons een inzichtelijke rapportage over de prestaties van uw netwerk.

Lees verder

Het Advanced Pakket biedt Remote Monitoring op 2 nivo’s:

Remote Monitoring Werkplek:

  • Dagelijkse monitoring van vrije diskruimte
  • Dagelijkse inventarisatie van de hard- en software
  • Continue controle eventlogfiles

Activiteiten Remote Monitoring actief embedded netwerkcomponent:

  • Controle netwerkcomponenten zoals switch en firewall
  • Controle logfiles
  • Periodiek controleren van de verbinding van het component met het netwerk of internet

Plus: Alle voordelen van Hulp op Afstand uit het Support Pakket.

Premium: + Remote Beheer

Remote Beheer gaat een stap verder en zorgt naast monitoring ook voor het beheer op afstand van uw werkstations. Hierdoor zijn deze altijd up-to-date.

Veel bedrijven vertrouwen op periodiek beheer van hun automatiseerder om hun netwerk bij te houden. Het is echter niet wenselijk als dit maar één keer in het kwartaal gebeurt. Updates tegen virussen en beveiligingsupdates in Windows komen vrijwel iedere week uit. Het is daarom noodzakelijk dat deze ook zo snel mogelijk geïnstalleerd worden. Lees verder

Een greep uit de Remote Beheeractiviteiten:

  • Installatie van updates van Microsoft Windows en Microsoft Office
  • Installatie van updates van Adobe Flash Player, Adobe Reader en Java

Plus: Alle voordelen uit het Advanced Pakket:

  • Remote Monitoring
  • Hulp op Afstand

Superior: + Remote Support

Met het Superior Pakket heeft u alle facetten voor toezicht, beheer en support compleet onder éen dak. Naast alle voordelen van Remote Monitoring en Beheer heeft u 24-7 Remote Support tegen een vast bedrag per maand. Lees verder

U en uw medewerkers kunnen direct met onze helpdesk bellen en Advisor kan op afstand de betreffende PC of server overnemen, uiteraard na een digitaal akkoord van jullie.

U weet vooraf precies welke kosten dit maandelijks met zich meebrengt en voorkomt hiermee verrassingen achteraf. Bovendien is deze service iedere maand op te zeggen, dus u zit nergens aan vast.

Een greep uit de activiteiten die behoren tot Remote Monitoring, Beheer en Support:

Onderdeel van het Superior Pakket:

  • Helpdesk support voor een vast bedrag;
  • Problemen worden van afstand opgelost.

    NB. Niet inbegrepen zijn incidentele on-site werkzaamheden.

Plus: Alle services uit het Premium pakket:

  • Alle activiteiten van Remote Monitoring
  • Alle activiteiten van Remote Beheer

Wilt u uw Modern Workplace goed en veilig verankeren in uw organisatie? neem dan contact op met onze specialisten.

Meer oplossingen

Managed Networking

Beheerde infrastructuuroplossingen die ervoor zorgen dat u veilig, stabiel, snel en plaatsonafhankelijk kunt werken.

Lees meer

Managed Communications

Communicatieoplossingen voor optimale bereikbaarheid van uw bedrijf, subliem klantcontact en efficiënt online samenwerken.

Lees meer

Managed Hosting

Beheerde server- en werkplekoplossingen die garant staan voor continuïteit, een optimale werkomgeving en de juiste gebruikerservaring.

Lees meer

Managed Security

Speel op safe met slimme managed security-oplossingen die uw continuïteit maximaal ondersteunen.

Lees meer

Consultancy en beheer

Deskundig advies en de juiste kennis en kunde om uw ICT-projecten blijvend tot een succes te maken.

Lees meer

Up-to-date met onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ICT ontwikkelingen!

ISDN stopt september 2019

Laat u niet verrassen en kom in actie!

Lees meer