Advisor behaalt ISO 9001:2015 certificering

Home » Inspiratie » Blogs » Nieuws » Advisor behaalt ISO 9001:2015 certificering
Als een van de eerste ICT-dienstverleners in midden Nederland heeft Advisor ICT Solutions in juli het ISO 9001:2015 certificaat behaald. Een mijlpaal om trots op te zijn en die de doorstart markeert van een continu verbeterproces. Bas van der Graaf, medewerker bedrijfsbureau: ‘Ons kwaliteitsmanagementsysteem mag nooit stil komen te staan.’

Voor Advisor is het behalen van het ISO 9001 certificaat geen doel op zich geweest, maar een middel om de werkprocessen en de dienstverlening naar klanten nog beter te monitoren én te verbeteren. Bij de start van het certificeringtraject in januari 2016 hoefde Advisor dan ook niet van scratch af aan te beginnen. Bas: Onder begeleiding van Jeroen Molenaar van MNP Solutions zijn we gestart met het in kaart brengen van de reeds bestaande processen. Door middel van interviews met collega’s uit alle geledingen van de organisatie hebben we daarna de kwaliteitsrisico’s en verbeterkansen verzameld, die samen de input vormden voor ons kwaliteitsmanagementsysteem.

Plan - Do - Check - Act

De volgende stap was het prioriteren en het toewijzen van de geïnventariseerde risico’s en kansen aan eigenaren; medewerkers die de opdracht krijgen om er actief mee aan de slag te gaan. Bas: ‘Die maatregelen die eigenaren kunnen nemen om de kansen te verzilveren en/of risico’s op te heffen zijn heel verschillend: van het aanpassen van werkprocessen en werkinstructies tot het uitbreiden van teams en het organiseren van kennisoverdracht in de vorm van opleidingen en workshops.’ Ieder afgerond actiepunt wordt opnieuw geëvalueerd en kan leiden tot nieuwe kansen en risico’s. Zo ontstaat een zogenaamde Plan – Do – Check – Act cirkel: de kern van het kwaliteitsmanagement-systeem. Bas: ‘Dat systeem mag nooit stil komen te staan. Het is mijn taak om ervoor te zorgen dat het levendig blijft en continu gevoed wordt door ervaringen uit de praktijk. Ik vind dat mooie taak, zeker als ik zie dat het in de praktijk werkt en we er daadwerkelijk in slagen om onze dienstverlening te verbeteren, al is het soms alleen maar op detailniveau.’

Toegevoegde waarde voor klanten

‘Waarschijnlijk merken onze klanten niet zo veel van feit dat we nu ISO gecertificeerd zijn’, vervolgt Bas. ‘We zaten immers al bovenop de borging en verbetering van onze dienstverlening en zullen dat op dezelfde betrokken manier blijven doen.’ Dat betekent niet dat het ISO certificaat geen waarde heeft voor klanten. Integendeel. Bas: ‘Het ISO certificaat is als het ware de externe bewijslast dat we onze interne processen en onze externe dienstverlening goed op orde hebben, goed monitoren en daar waar het kan of nodig is structureel verbeteren. Of scherper geformuleerd: bedrijven die voor ons kiezen, weten zeker dat ze samenwerken met een professioneel en goed georganiseerd bedrijf dat waar kan maken wat belooft wordt.’

Maandelijkse ICT tips en ontwikkelingen ontvangen?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Meer over Nieuws

Bekijk alles
Microsoft stopt met Basic Authentication in Exchange Online

Microsoft stopt per 1 oktober 2022 met Basic Authentication in Exchange Online. Dit betekent dat er vanaf dat moment geen gebruik meer gemaakt kan worden van onveilige authenticatieprotocollen...

Lees meer
Ernstige kwetsbaarheid in Apache Log4j

De veelgebruikte log4j-tool, die gebruikt wordt voor het loggen van Java applicaties, bevat een ernstige kwetsbaarheid. Hierdoor kunnen ongeauthenticeerde personen op afstand willekeurige code injecteren en uitvoeren met...

Lees meer
Advisor wint 'ClubCisco partner of the year award'

Cisco heeft bekend gemaakt welke Nederlandse partners een Cisco Partner Award hebben gewonnen voor de samenwerking met hun klanten en Cisco Nederland in Cisco’s boekjaar 2021. Ieder jaar...

Lees meer
Onderdeel van