Home » Inspiratie » Blogs » Tips & Tricks » Goedemiddag, je spreekt met Jeroen van Customer Service
Ze staan dagelijks voor je klaar. Onze medewerkers van de afdeling Customer Service en de KPN ÉÉN ServiceDesk. Wat ze specifiek voor je kunnen betekenen, legt teamleider Erika Smit graag aan je uit.

Erika Smit is teamleider van Customer Service en Telefonie. Zij en haar collega’s hebben dagelijks contact met klanten over verschillende commerciële, en merendeels operationele onderwerpen. Erika: ‘Onze KPN ÉÉN ServiceDesk is het aanspreekpunt voor alle telefonievragen. Met commerciële en operationele vragen over onze ICT-dienstverlening kunnen klanten terecht bij het team van Customer Service. Voorbeelden daarvan zijn het bestellen van producten of diensten, het verlengen van licenties, vragen over de uitlevering van bestellingen, factuurvragen en het doorgeven van wijzigingen.’ Naast het beantwoorden van vragen en het behandelen van bestellingen, plannen en bewaken de medewerkers van Customer Service de uitvoering van orders en houden zij klanten, leveranciers en collega’s proactief op de hoogte over de voortgang hiervan.

Telefonie: KPN ÉÉN ServiceDesk

Telefonie klanten van Advisor kunnen met al hun vragen terecht bij de KPN ÉÉN ServiceDesk. Of je nu een storing wilt melden of een extra gebruiker wilt toevoegen, de KPN ÉÉN deskundigen staan dagelijks voor je klaar. Erika: ‘Vanwege de kennis die nodig is om klanten operationeel goed bij te staan bij telefonievragen, hebben we ervoor gekozen om de telefonie ServiceDesk apart te organiseren en te bemannen. Mijn collega’s op de KPN ÉÉN ServiceDesk zijn gespecialiseerd in zowel de technische als de procesmatige kant van KPN ÉÉN. Die specialistische kennis zetten ze in om storingen op te lossen, maar ook om bijvoorbeeld voor klanten extra gebruikers toe te voegen of de best passende werkwijze toe te lichten.’

TOPdesk en servicegesprekken op locatie

Erika: ‘Dat we de commerciële, operationele support aan onze klanten in twee aparte afdelingen ondergebracht hebben, wil absoluut niet zeggen dat we geen overzicht hebben van de contactmomenten en gemaakte afspraken. Alle binnengekomen vragen registreren we in ons ticketprogramma TOPdesk, waar we allemaal inzicht in hebben. Dat is belangrijk omdat veel van onze klanten gebruikmaken van zowel onze ICT- als onze telefonieoplossingen. ’

Omdat TOPdesk geïntegreerd werkt met het ERP-systeem van Advisor, hebben de betrokken medewerkers ook inzage in het volledige klantdossier. Daarnaast biedt TOPdesk uitgebreide rapportagemogelijkheden die Erika en haar collega’s gebruiken voor servicegesprekken met klanten. Erika: ‘In die gesprekken leggen we uit wat we voor de klant (nog meer) kunnen betekenen, bespreken we de binnengekomen vragen en tickets en evalueren we onze dienstverlening. Dat doen we omdat we graag persoonlijk van onze klanten horen hoe ze de samenwerking ervaren en wat daarin verbeterd kan worden. De reacties van onze klanten hierop zijn positief, temeer omdat zowel onze operationele ICT-dienstverlening als onze telefoniedienstverlening besproken wordt. Klanten die geïnteresseerd zijn in een servicegesprek nodig ik dan ook van harte uit om contact met ons op te nemen.’

Heb je een vraag over deze blog?
Stel een vraag

Meer over Tips & Tricks

Bekijk alles
Mogen wij jouw bedrijfsnetwerk hacken?

Het klinkt misschien wat vreemd: iemand vragen om zijn bedrijfsnetwerk te hacken. Toch doen we dit. Als de beveiliging van jouw bedrijfsnetwerk waterdicht is, dan heb je geen...

Lees meer
Microsoft biedt slimme tools om GDPR-proof te zijn

Een van de interessante inzichten die tijdens de GDPR-kennissessie van Advisor op 22 november ontstonden, kwam uit de koker van Microsoft. Als cloudleverancier gelooft Microsoft dat de inzet...

Lees meer
Vier tips om een basis te leggen voor digitale transformatie

Je leest het overal. Wie de digitale transformatie niet maakt, mist straks de boot. Digitale transformatie is essentieel voor het voortbestaan van elke organisatie. Maar hoe ga je...

Lees meer
Onderdeel van