Ik vergelijk de ICT-markt weleens met die van een nutsbedrijf. Het zal jou daarin net zo vergaan als het mij vergaat. Als ik een kraan opendraai, het gasfornuis aansteek of een lamp aandoe, verwacht ik stromend water, gas en licht. Ik ben pas verbaasd als dat niet gebeurt. Hoe de techniek achter zulke fundamentele en onmisbare zaken in ons dagelijks leven geregeld is, weet ik niet. Sterker nog, ik wil het niet eens weten en vertrouw erop dat mijn leveranciers dat meer dan uitstekend regelen. Precies zo werkt het ook steeds meer met ICT. Bij particulieren, maar ook bij bedrijven.
Logisch vinden wij. De ontwikkelingen in ICT-producten en -oplossingen gaan zo snel dat het voor een bedrijf met een andere corebusiness dan ICT onmogelijk is om up-to-date te blijven. En net zoals bij jouw behoefte aan water, gas en licht mag je van ons verwachten dat we jouw ICT-behoeften ‘gewoon uitstekend’ invullen, zonder dat je je af hoeft te vragen of de techniek daarachter up-to-date is en hoe die precies functioneert. Sterker nog, je kunt daarop volledig vertrouwen. Wij investeren niet voor niets een belangrijk deel van onze loonsom in scholing en technische vernieuwing en weten dus waar jij op ICT-gebied heen wilt.
Echter, de vergelijking tussen ICT en gas, water en licht gaat op één punt mank. De behoefte aan gas, water en licht is een generieke behoefte, die voor alle afnemers gelijk is. Dat gaat niet op voor ICT. Immers, ieder bedrijf is anders, heeft zijn eigen visie en ambitie, zijn eigen verdienmodel, zijn eigen werkprocessen en afzetmarkt. Bovendien is ICT voorwaardelijk geworden voor de bedrijfsvoering én een belangrijker driver in de ontwikkeling van het onderscheidend vermogen in de markt. ICT staat prominent op de agenda van de boardroom waardoor meer in gewenste oplossingen wordt gedacht dan in specifieke technische oplossingen. Vragen zoals ‘Wij willen een Hewlett Packerd Enterprise Server of een Cisco Meraki MR33 Cloud Managed AP Access point’ komen wij in onze dagelijkse praktijk niet meer tegen. Maar vragen zoals ‘Wij willen er zeker van zijn dat onze thuiswerkers goed en veilig werken’, ‘Hoe kunnen we onze werkplekken efficiënt beheren en optimaal beveiligen?’ en ‘Hoe kunnen we onze stuurinformatie eenduidig vastleggen’ des te meer.
Daarom staan wij als ICT-partner dicht bij jouw bedrijf. We verdiepen ons met plezier en oprechte interesse in jouw specifieke situatie en specifieke behoeften: we willen goed snappen waar jij in je bedrijfsvoering heen wilt. Aan die inzichten voegen we onze altijd up-to-date ICT-kennis en -ervaring toe en vertalen dat in de best passende ICT-oplossingen voor jouw bedrijf. En terwijl wij deze oplossingen implementeren en beheren in jouw bedrijf, kun jij je blijven focussen op je business, je toegevoegde waarde en je klanten. In de wetenschap dat Advisor precies weet waar je heen wilt.
Hoe we dat doen en wat onze kernwaarden en werkwijzen zijn, vertellen we je heel graag in persoonlijk gesprek. Je kunt mij of een van mijn collega’s altijd bellen of mailen voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Wij zijn benieuwd naar jouw verhaal.
Angst voor de “grote rode knop” Dit herkennen we vaak. Klanten die we spreken vrezen bij iedere IT-verandering dat hun...
Lees meerInleiding Tijdens gesprekken met klanten en vrienden valt het mij op dat er bij veel mensen nog veel onduidelijkheid is...
Lees meerIn ons voorgaande artikel is duidelijk geworden dat het waarborgen van real-time tracking cruciaal is in de moderne logistiek. In...
Lees meer