Advisor ICT solutions logo

Vijfmaal succesvoller door de inzet van Unified Communications

Home » Inspiratie » Blogs » Productiviteit » Vijfmaal succesvoller door de inzet van Unified Communications
De manier waarop iedereen tegenwoordig met elkaar communiceert, verandert continu. Tegenwoordig app je met collega’s, chat je met klanten en neem je deel aan een videovergadering. Unified Communications brengt deze communicatievormen samen in één handig platform, inclusief spraak en e-mail. Wat dit voor jouw organisatie betekent? We leggen het uit.

1. Voor ieder wat wils

De ene collega stuurt graag een e-mail of heeft voorkeur voor chat, waar een ander het liefst telefonisch zaken overlegt. Een Unified Communications-oplossing laat de keuze aan de gebruiker. Daarmee bieden jullie als organisatie één communicatieoplossing voor iedereen. Iedereen communiceert daarmee op zijn eigen, prettige manier.

2. Voicemails en bezettonen zijn verleden tijd

Een bezettoon, eindeloos doorverbinden naar verschillende personen, terugbelverzoeken of voicemails inspreken en afluisteren. Het staat bij niemand op het verlanglijstje. Met de toevoeging van presence is direct zichtbaar of jouw contactpersoon beschikbaar is, bezet of niet gestoord wil worden. Dat werkt voor alle partijen het prettigst.

3. Overal bereikbaar op één nummer

Unified Communications wordt vaak aangeboden in combinatie met vast-mobielintegratie. Medewerkers zijn altijd op één nummer bereikbaar en ontvangen oproepen op hun vaste (kantoor)telefoon of mobiele telefoon. Een groot voordeel voor de beller – die belt niet het verkeerde nummer ‒ en jij bent overal bereikbaar, op kantoor, onderweg of op locatie.

4. Unified Communications maakt mobieler werken mogelijk

De vaste kantoorplek heeft z’n beste tijd gehad; medewerkers werken flexibeler vanaf steeds meer locaties, bijvoorbeeld vanuit huis. Door gebruik te maken van een Unified Communications-oplossing hoeft dit geen beperking voor de bereikbaarheid te zijn. Alle communicatievormen zijn vanuit één interface en vanaf elk apparaat te gebruiken. Zo beschikken je medewerkers ook thuis of onderweg over dezelfde functionaliteiten.

5. Unified Communications bespaart kosten

Unified Communications verloopt volledig online. Kosten voor het gebruik en onderhoud van dure telefooncentrales en -lijnen komen hiermee te vervallen. Ook profiteren gebruikers van lagere mobiele belkosten dankzij IP-telefonie. Doordat Unified Communications mobiel werken ondersteunt kunnen organisaties daarnaast profiteren van een besparing op onder andere vergaderruimte- en reiskosten.

Een Unified Communications-oplossing helpt je medewerkers efficiënter communiceren en maakt je organisatie beter bereikbaar voor klanten. Wij helpen je graag jullie bereikbaarheid zo goed mogelijk te maken.

Maandelijkse ICT tips en ontwikkelingen ontvangen?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Meer over Productiviteit

Bekijk alles
Chatgpt, Copilot in Edge en Copilot voor Microsoft 365: wat zijn de verschillen? 

Inleiding Tijdens gesprekken met klanten en vrienden valt het mij op dat er bij veel mensen nog veel onduidelijkheid is...

Lees meer
Geef je productiviteit een gerichte boost met de Productivity Scan

Vraag je je weleens af hoe productief jouw team werkt? En waar er kansen liggen om te verbeteren? Een goede start is het inzichtelijk maken van je productiviteit....

Lees meer
SharePoint versus Teams: hoe verhouden de platforms zich tot elkaar en wanneer gebruik ik één van beide?

Even kort de feiten op een rij.. SharePoint is binnen M365 altijd de basis voor de gemeenschappelijke opslag van data....

Lees meer
Onderdeel van