Om haar huurders meer digitale (communicatie)diensten aan te kunnen bieden, koos Woningcorporatie GroenWest voor een nieuwe serveromgeving die door Advisor technisch beheerd wordt. Michel Bakker: ‘Advisor snapt onze vraag en voegt waarde toe’

Focus op de corebusiness en groeien naar een klantgerichte, vraaggestuurde organisatie. Dat zijn de twee belangrijkste strategische speerpunten van GroenWest die direct invloed hebben op de ICT-behoeften van de woningcorporatie. Michel Bakker, Manager Financiën en Bedrijfsvoering: ‘Om invulling te kunnen geven aan onze strategische speerpunten hebben we afgelopen jaar onze ICT-behoeften opnieuw gedefinieerd, mede omdat onze oude server niet berekend was op digitale interactie met applicaties. Onze belangrijkste vragen waren: Blijven we on premise of gaan we de cloud in? Besteden we het serverbeheer uit of blijven we dat zelf doen?’

Klantgerichter dankzij ICT

Met hulp van IT-adviesbureau Brentt vond GroenWest de antwoorden en koos voor een hyper converged infrastructure: een state of the art on premise server die extern technisch beheerd wordt. Michel: ‘Dat is voor ons het beste uit twee werelden. We realiseren een private cloudoplossing. Door het uitbesteden van het technische beheer kunnen wij ons richten op onze kerntaak, ook in de ICT. Een mooi voorbeeld daarvan is de ontwikkeling van een klantenportal waarmee huurders reparatieverzoeken digitaal bij ons in kunnen boeken.’

Opnieuw kiezen voor Advisor ICT Solutions

Hoewel GroenWest al meer dan acht jaar tot tevredenheid met Advisor samenwerkt, was het niet vanzelfsprekend dat Advisor ook het technisch beheer van de nieuwe server op zich zou nemen. Michel: ‘De rol van onze ICT-dienstverlener zou immers gaan veranderen: van een leverancier naar een businesspartner met resultaatverantwoorde-lijkheid. We wilden weten wat de ICT-markt op dat vlak te bieden heeft en schreven een tendertraject uit. De aanbieding en de toelichtende presentatie van Advisor was echter zo spot on, dat we met overtuiging opnieuw voor ze gekozen hebben. Advisor was de enige die volledig antwoord gaf op onze vraag, de andere partijen boden min of meer hun eigen standaard oplossingen aan.’

Snel acteren

In de voorbereiding op de migratie naar de nieuwe server, moest al een beroep gedaan worden op de dienstverlening van Advisor. De oude server begon door stroomstoringen kuren te vertonen. Michel: ‘Dan is het zaak om snel te acteren. Samen met onze eigen systeembeheer heeft Advisor de oude server draaiende gehouden en tegelijkertijd de migratie zo goed voorbereid dat we geruisloos over konden stappen. Er hebben zich geen noemenswaardige problemen voorgedaan. Inmiddels heeft Advisor ook de rol van onze eigen systeembeheerder overgenomen en loopt het nieuwe systeem als een zonnetje.’

Congruent verhaal

‘Daaruit blijkt voor mij dat Advisor een congruent verhaal heeft: ze weten goed wat ze kunnen, dragen dat krachtig uit en laten in de praktijk zien dat het ook werkt. Advisor is voor mij het voorbeeld van een ICT-dienstverlener die de klantvraag doorgrondt en van daaruit waarde toevoegt.’

Over organisatie

Medewerkers
150
Branche
Woningcorporatie
Locatie
Woerden
'Advisor snapt onze vraag en voegt waarde toe'

Gebruikte diensten

Meer over Cloud

Bekijk alles
Advisor ICT Solutions wint aanbesteding online werkplekken DGMR

Advisor ICT Solutions heeft de aanbesteding van DGMR - Ingenieurs en adviseurs van de toekomst – recentelijk gegund gekregen voor de outsourcing van haar IT omgeving. De opdracht...

Lees meer
Grafische cloud werkplek

In sommige beroepen zoals in de bouwsector, architectuur en grafisch design, blijft het lastig om thuis of op locatie te werken. Omdat de bestanden waarmee gewerkt wordt zo...

Lees meer
Office 365 back-up

Nu steeds meer organisaties hun gegevens opslaan in de cloud van Microsoft, denken gebruikers ervan ten onrechte dat er altijd een back-up van hun Office 365 omgeving beschikbaar...

Lees meer
Onderdeel van