Home » Inspiratie » Blogs » Communicatie & infrastructuur » Gastblog KPN: een nieuwe realiteit
In de gastblog van april deelt René Schenk, directeur KPN Business Partner Organisatie, zijn visie over de ontwikkelingen die hij ziet in de telecom- en ICT-sector.

U ziet ze ongetwijfeld om u heen: collega’s die later op kantoor aankomen of eerder naar huis gaan om hun kinderen op te halen. Misschien werkt u zelf ook één of meerdere dagen per week thuis. Veel organisaties in Nederland zijn de laatste jaren overgestapt naar een digitalere en flexibelere manier van werken. Inmiddels zien we deze organisaties een volgende stap maken door technologie nog meer te omarmen. We zijn aanbeland in een nieuwe realiteit.

Ontwikkelingen op netwerk-, hardware- en softwaregebied hebben ertoe geleid dat innovaties sneller en breder worden ingezet. Voorheen zagen we dat alleen de directie en het middenkader werden uitgerust met de middelen om mobiel te werken. Tegenwoordig heeft iedereen in de organisatie de beschikking over deze mobiliteitstools. Met alleen het faciliteren van een smartphone of laptop ben je er nog niet. Mobiel werken gaat namelijk om de toepassingen en de waarde die het toevoegt aan processen en de organisatie.

Door de juiste tools en applicaties te gebruiken winnen organisaties en medewerkers aan productiviteit. Order- en voorraadprocessen verlopen een stuk efficiënter met lagere foutmarges door crm- of erp-koppelingen slim in te zetten. Geen gedoe meer met stapels papieren of orderboekjes die pas een dag later worden verwerkt. Een ander voorbeeld zien we terug bij zorginstellingen. Ambulante zorgmedewerkers worden tegenwoordig veel efficiënter ingezet, doordat de planningen automatisch op de smartphone wordt geüpdatet. Zo transformeert de ambulante zorg naar een leane, zelfsturende organisatie, waarmee enorme besparingen aan overhead worden gerealiseerd.

We zien dit soort best practices overal in de markt terug, ook bij onze eigen cloudtelefonieoplossingen. We zijn écht over het turning point heen dat we klanten moeten uitleggen wat de voordelen zijn; tegenwoordig vragen zij zelf om dergelijke oplossingen. Onze cloudoplossingen zijn schaalbaar en worden continu doorontwikkeld. Ze zijn flexibel en ontwikkelen met de markt mee.

Om op klantniveau de oplossing op maat te leveren werken we nauw samen met specialistische partners, zoals Advisor. Advisor kent haar klanten en weet exact wat er bij hen speelt. Zo geven zij precies de invulling aan de behoeften van de klant. Vanuit deze rol begeleiden ze de klant van implementatie en het trainen van het personeel tot aan het beheer en servicen van de oplossingen. Door hun expertise voegen zij diensten en applicaties toe aan ons portfolio, zodat zij net díe waarde toevoegen die de klant verder helpt.

René Schenk

Directeur KPN Business Partner Organisatie
Heb je een vraag over deze blog?
Stel een vraag

Meer over Communicatie & infrastructuur

Bekijk alles
Productiever en veiliger werken dankzij managed wifi

Wifi is van levensbelang voor elke organisatie. Daar hoeven we je niet van te overtuigen. Maar hoe zorg je ervoor dat het snel, stabiel en veilig werkt, en...

Lees meer
Altijd bereikbaar met zakelijke telefonie via KPN EEN

Als klant wil je dat je gewoon altijd goed geholpen wordt. Dat vinden wij niet meer dan logisch. Een goede dienstverlening begint bij een optimale bereikbaarheid. Met zakelijke...

Lees meer
Sla twee vliegen in één klap: verbeter je telefonische bereikbaarheid én je klanttevredenheid

Als er één aspect van grote invloed is op de klanttevredenheid, dan is het wel je telefonische bereikbaarheid. Lang in de wacht staan of eindeloos worden doorverbonden; niemand...

Lees meer
Onderdeel van