Home » Inspiratie » Blogs » Communicatie & infrastructuur » Gemaco: Advisor is ons ICT-verlengstuk
Van balpennen tot conceptontwikkeling en supermarktcampagnes: Gemaco Global helpt bedrijven om brands optimaal te positioneren in de markt. IT Director Rob Oude Voshaar vertelt hoe hij samenwerkt met Advisor om de Gemaco-organisatie met de juiste ICT-oplossingen te laten excelleren.

Gemaco Global (Gemaco) is een gerenommeerde speler in de internationale branding- en merchandisingmarkt. Het van oorsprong Nederlandse bedrijf is actief in Europa, Azië en Amerika en ontwikkelt niet alleen concepten, supermarktcampagnes en promotieproducten, maar houdt ook merchandising voor klanten op voorraad. Gemaco heeft zich door autonome groei en een aantal recente overnames en fusies ontwikkeld tot een koploper in de markt. Deze groei bracht op ICT-gebied nieuwe uitdagingen met zich mee.

Rob: ‘Ieder bedrijf dat in de Gemaco groep opgenomen werd, draaide op zijn eigen ICT-netwerk. Wij wilden die netwerken samenvoegen en consolideren in één uniforme toekomstbestendige oplossing.’ Om de juiste ICT-partner te kunnen selecteren schreef Gemaco in 2016 een tender uit waarin Advisor ICT Solutions zich onderscheidde. Rob: ‘Advisor overtuigde ons met een concreet plan van aanpak voor een hybride en schaalbare oplossing (cloud en beperkte lokale infrastructuur) die exact de flexibiliteit biedt die wij nodig hebben. Daaruit sprak een goede balans tussen pragmatisme, klantgerichtheid en professionele werkwijzen. Daarnaast was het voor ons belangrijk dat Advisor, met het oog op de transitie waarvoor we stonden, eerder samengewerkt had met twee van onze voormalige ICT-leveranciers.’

Sparren over IT-visie en -uitvoering

De gekozen infrastructurele oplossing wordt per vestging uitgerold, waarbij Advisor tekent voor het ontwerp, de inrichting, de implementatie en het uiteindelijke beheer. Tot grote tevredenheid van Gemaco. Rob: ‘Advisor heeft ons tijdens de eerste implementatiefase, dat een heftig project was, goed ondersteund en begeleid. Met de juiste resultaten. Ons vertrouwen in de performance van Advisor en in onze samenwerking is daardoor zo groot geworden dat Advisor nu ook meedenkt over de verdere invulling van bijvoorbeeld onze werkplekpropositie.’

Het doel van Rob is om de Gemaco-organisatie dusdanig te faciliteren met ICT-oplossingen dat het bedrijf marktexcellentie kan creëren. Moderne ICT-oplossingen die bedrijfsbreed gebruikt worden zijn daarin voorwaardelijk, maar dat wordt intern nog niet altijd als vanzelfsprekend ervaren. Rob: ‘Omdat we een marketing- en salesorganisatie zijn in een bijzonder dynamische markt, heeft ICT in de praktijk van alledag niet altijd de hoogste prioriteit. Het helpt ons daarom enorm dat we gebruik kunnen maken van de kennis en ervaring van Advisor. We kunnen erop vertrouwen dat Advisor stuurt naar de best practices die passen bij ons bedrijf. En dat Advisor over de slagkracht, capaciteit en flexibiliteit beschikt om direct te schakelen als het momentum er is om gewenste verbeteringen te realiseren.’

Verlengstuk van IT-organisatie

Advisor laat – als dat kan - ook in praktische zin zien wat de geschetste best practices Gemaco op kunnen leveren in termen van efficiency en effectiviteit. In de onderlinge samenwerking heeft Advisor bijvoorbeeld Microsoft Teams en Office 365 geïntroduceerd. Rob: ’De tooling die we samen gebruiken, sluit aan op de richting die wij binnen Gemaco op willen gaan. We ervaren zo dat Advisor echt zijn commitment geeft aan onze organisatie en tijd, energie en capaciteit investeert om met ons mee te denken én te implementeren. Advisor is voor ons een verlengstuk van onze ICT-organisatie geworden.’

Heb je een vraag over deze blog?
Stel een vraag

Meer over Communicatie & infrastructuur

Bekijk alles
Productiever en veiliger werken dankzij managed wifi

Wifi is van levensbelang voor elke organisatie. Daar hoeven we je niet van te overtuigen. Maar hoe zorg je ervoor dat het snel, stabiel en veilig werkt, en...

Lees meer
Altijd bereikbaar met zakelijke telefonie via KPN EEN

Als klant wil je dat je gewoon altijd goed geholpen wordt. Dat vinden wij niet meer dan logisch. Een goede dienstverlening begint bij een optimale bereikbaarheid. Met zakelijke...

Lees meer
Sla twee vliegen in één klap: verbeter je telefonische bereikbaarheid én je klanttevredenheid

Als er één aspect van grote invloed is op de klanttevredenheid, dan is het wel je telefonische bereikbaarheid. Lang in de wacht staan of eindeloos worden doorverbonden; niemand...

Lees meer
Onderdeel van